About Chung-Hsi Han

About Chung

1958 born in The Hague. 1976 Atheneeum B Stanislas Delft. 1977-1985 TU Delft Civil Engineering. 1986 -1990 Trail bridge Building Programme, Humla, Nepal. 1990 -1991 Save the Children USA Gorkha, Nepal . 1993-1997 Royal Academy of Art, The Hague. 1993-2004 Kades tutor and math teacher The Hague. 2003 basisstipendium, a grant by FVBK based on the quality of work. 2000-2004 Teaching Drawing and painting at Mekelweg 10, Cultural centre TU Delft. 2004-2018 Instituut Blankestijn math teacher Utrecht.

Exhibitions in Amsterdam (Josine Bokhoven, Affordable Art Fair) Rotterdam (Deelen Art, WTC Art, Raw Art Fair, Duo Duo) Haarlem (Annee) Den Haag (Kádáns, Ariana, Goncourt, Pulchri) Den Bosch (Kunsthal Boschveld, Kruithuis) Dordrecht (Pictura) Hengelo (Contemporary Art Fair with Kádáns, Goncourt) Lochem (AIR) Maastricht (AS/IF) Delft (38cc, DOK) Kathmandu Nepal (New Art Circle, Imago Dei, Q-Art).

About charcoal

'Hoogtepunt is de ruimte van Chung-Hsi Han uit Delft. Een kunstenaar die kan toveren met houtskool en krijt. Zijn mystieke landschappen laten de ruimte zinderen'. 'Highlight is Chung-Hsi Han's exhibition room. An artist who is a magician with charcoal and crayon. His mystic landscapes let sizzle space'. (Marc van de Voort, zaterdag 14 jan 2017 Regiokrant artikel 'Landschappen laten Kruithuisruimtes zinderen' curator Jan Radersma)

About photo

De blik van de jury heeft ook lang gedwaald over het werk Ontmoetingsplekken/Transitional Stages van Chung-Hsi Han. De titel verwijst naar de belangrijke rol van water in een stad, als een plek waar je kunt mijmeren en wegdromen, jezelf en anderen kunt ontmoeten. Net zoals je bij zulke ontmoetingsplekken in de stad zou doen, hebben wij lang gestaard naar het spel tussen licht en water. Het geheel van deze vaardige tekenaar toont een uitvoerige studie in houtskool naar de verschillende gedaantes van waterrijke landschappen, die ergens doen denken aan romantische landschappen: weerbarstig, dreigend en onmetelijk. De atmosferische diepte – soms unheimisch en beklemmend – in combinatie met de perspectiefwisselingen en gradaties van abstractie, geven het geheel een dynamisch karakter. Dit wordt versterkt door de gedurfde wijze van presenteren wat leidt tot een werk dat beklijft. (Hidde van Greuningen, voorzitter Picturaprijs 2015)

About 'Metamorphosis'

'His landscapes are wide and plain without any reference to human presence. Chung uses an eraser to suggest light. In first instance, the erased parts seem pleasantly tangible. However when looking closer it makes a diffuse and almost uncomfortable impression. For example as we look to Metamorphosis no. 9, small signes can be recognized like figures. Or are these animals? Looking nearby, the signs change into vague spots, leaving you behind puzzled. Where are we looking at, a wide landscape or a micro cosmos?' (Mieke Conijn, director Kunstenlab Deventer, 2013).

About 'Driving force'

'The force driving Chung's intuitive work is the power of nature. He first came into contact with nature when he worked from 1986 till 1991 as suspension bridge builder in Nepal....For days he walked along goat tracks from one construction location to the next. Spiritually and physically the expierience was so inspiring.... Only in the arts he felt he could explore the creative and the destructive power of nature...Under the complex skin of canvas as well as paper resides an urgent inner need. As Chung says, his work originates from a 'Black Source' simultaneously strong and mysterious.' (Hendrik van Leeuwen, writer and artist, 2005).